Στην προσπάθειά σας να πετύχετε όλο και υψηλότερες πωλήσεις στα φαγητά και στα ποτά που προσφέρει το κατάστημα που δημιουργήσατε πριν από κάποια χρόνια, ήρθατε ίσως αντιμέτωποι πολλές φορές με το ερώτημα του τι θα ήταν πραγματικά καταλληλότερο να κάνετε για να πιάσετε αυτόν τον στόχο σας.
Είχατε σίγουρα πολλές ιδέες, ακούσατε ακόμα περισσότερες από συνεργάτες και φίλους αλλά παρ’ όλα αυτά, δεν καταφέρατε να καταλήξετε σε κάποια από αυτές και ακόμα περισσότερο να τις πραγματοποιήσετε.
Υπάρχουν χιλιάδες μέθοδοι που θα μπορούσαν πιθανώς να ταιριάξουν στην επιχείρησή σας στην προσπάθειά σας να προσελκύσετε περισσότερους πελάτες χωρίς να χρειαστείτε να ξοδέψετε μεγάλα ποσά σε διαφήμιση.
Σας παρουσιάζουμε σήμερα 10 ιδέες που θα μπορούσαν να ήταν η αρχή για μία επιτυχημένη προώθηση της επιχείρησής σας.
Τακτική 1: Προσελκύστε τα φώτα της δημοσιότητας μεσα απο το Epixirisi.gr
Στήσατε ένα καινούριο μενού. Κάνατε ανακαίνιση στο μαγαζί σας. Αποφασίσατε να στείλετε ένα δελτίο τύπου που να κοινοποιεί τις αλλαγές που έχετε κάνει στον χώρο σας. Αυτό που ίσως θα πετύχετε είναι απλώς μία απλή αναφορά σε κάποια στήλη της τοπικής εφημερίδας.
Για να μπορέσετε να πετύχετε μεγαλύτερη προβολή, χρειάζεται να δείτε πως θα μπορούσατε να συνδέσετε το κατάστημά σας με ένα όνομα ή ένα γεγονός που θα τραβούσε για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα τα φώτα της δημοσιότητας. Μήπως η παρουσία ενός γνωστού chef στην επιχείρησή σας, η διοργάνωση ενός διαγωνισμού μαγειρικής θα μπορούσαν να αποτελέσουν την αρχή για να ακουστεί το κατάστημά σας και πέρα ίσως από τα όρια της πόλης σας;
Σκεφτείτε πέρα από τις κλασικές εκδηλώσεις που συνήθως οργανώνονται από τους ανταγωνιστές σας και γενικότερα από την αγορά.
Προκαλέστε τους ανθρώπους που εργάζονται στην επιχείρησή σας να προτείνουν πρωτοποριακούς τρόπους για να προβληθείτε και ανταμείψτε τους γι’ αυτό. Συνεργαστείτε με γραφεία που έχουν ξεχωρίσει για την δημιουργική εργασία τους σε ανάλογες περιπτώσεις με την δικιά σας. Μία καλοδουλεμένη τακτική προσέλκυσης της δημοσιότητας μπορεί να αξίζει χρυσάφι όσο αφορά την θετική προβολή που θα λάβει το εστιατόριό σας. Θυμηθείτε, όλοι μας θέλουμε να μας συνδέουν με τους νικητές.
Τακτική 2: Δημόσιες σχέσεις Epixirisi.gr
Οι δημόσιες σχέσεις έχουν ονομαστεί σαν η διαφήμιση που δεν χρειάζεται κάποιος να πληρώσει για αυτήν. Εάν στήσετε ένα έξυπνο πρόγραμμα δημοσίων σχέσεων, θα καταφέρετε να έχετε καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου στοχευμένη προβολή των δραστηριοτήτων σας χωρίς να χρειαστείτε να ξοδέψτε μία περιουσία. Ένα επιτυχημένο πλάνο δημοσίων σχέσεων, έρχεται να δώσει προστιθέμενη αξία στην επιχείρηση, αυξάνοντας το κύρος και την φήμη της στην αγορά. Αναπτύξτε τους τομείς εκείνους της επιχείρησής σας που είναι ή κάνουν την επιχείρησή σας μοναδική. Και επικοινωνήστε αυτούς τους τομείς, …
Βρείτε μία εταιρεία που αντιμετωπίζει τον χώρο σας με ενθουσιασμό. Εάν αυτή δεν δείξει να ενδιαφέρεται για το κατάστημά σας, θα είναι πραγματικά δύσκολο να κινήσει το ενδιαφέρον των Μ.Μ.Ε. για την δουλειά σας.
Τακτική 3: Ανταμείψτε την εμπιστοσύνη των πελατών σας Epixirisi.gr
Επενδύστε στην εμπιστοσύνη που σας δείχνουν οι πελάτες σας τις περιόδους αιχμής προσφέροντας τους κίνητρα για να επιστρέψουν και πάλι σε εσάς σε περιόδους που χαρακτηρίζονται από χαμηλή επισκεψιμότητα.
Μία τακτική πολύ απλή στη σύλληψη και σε εκτέλεση που μπορεί όμως, να φέρει πολλά περισσότερα έσοδα σε σύγκριση με την κλασική διαφήμιση. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να προσφέρετε κίνητρα κάθε φορά που ένας καταναλωτής επισκέπτεται την επιχείρησή σας ενθαρρύνοντας τον να σας επισκεφθεί ξανά κάποια άλλη χρονική στιγμή.
Για παράδειγμα, αν θέλετε να ανεβάσετε τις πωλήσεις κατά την μεσημεριανή ζώνη, μοιράστε σ’ αυτούς που σας επισκέπτονται κατά την βραδινή ζώνη «επαναληπτικά» κουπόνια με κάποια προσφορά που μπορούν να εξαργυρώσουν μόνο κατά τις μεσημεριανές ώρες.
Τακτική 4: Σταματήστε τις εκπτώσεις Epixirisi.gr
Όταν χρησιμοποιείται εκπτωτική πολιτική για να προσελκύσετε τους καταναλωτές, η διαδικασία αυτή, πολλές φορές, μεταφράζεται σε κάτι όπως «δεν αξίζουμε να πληρώνετε τις κανονικές μας τιμές, οπότε θα χαμηλώσουμε τα επίπεδα των τιμών του καταλόγου μας για να αντισταθμίσουμε την διαφορά που προκύπτει σε σχέση με την πραγματική αξία των προϊόντων και των υπηρεσιών μας» και άλλες παρόμοιες αντιλήψεις.
Όταν κάνετε εκπτώσεις στις αναγραφόμενες τιμές του καταστήματος είναι σαν να κάνετε εκπτώσεις στην προσπάθεια που έχετε κάνει όλα αυτά τα χρόνια για να ισχυροποιήσετε τη θέση του εστιατορίου σας στην αγορά στην οποία απευθυνόσαστε. Σαν αντιστάθμισμα, προσφέρετε επιπλέον υπηρεσίες οι οποίες δεν θα βασίζονται στην κατανάλωση που κάνουν οι πελάτες σας όταν επισκέπτονται την επιχείρηση.
Για παράδειγμα, ένα εστιατόριο θα μπορούσε να προσφέρει υπηρεσία φύλαξης των πανωφοριών των πελατών, δωρεάν θέσεις παρκινγκ, υγρές πετσέτες για τον καθαρισμό μετά το γεύμα, μπουκιές από παραδοσιακά ορεκτικά με συνοδεία παραδοσιακού αποστάγματος που δεν χρεώνονται για το καλωσόρισμα, προσφορά γλυκού στο τέλος του γεύματος, υπηρεσίες απασχόλησης των παιδιών όπως κατασκευή μικρής παιχνιδογωνιάς, παιχνίδια ή μπογιές και χαρτιά για ζωγραφική για τους μικρούς σας επισκέπτες, δωρεάν διαφημιστικά προϊόντα όπως ποτήρια, κούπες, στυλό, καπέλα είναι μερικά από αυτά που θα μπορούσατε να προσφέρετε ανά διαστήματα ή και σε μόνιμη βάση στους πελάτες σας.
Τακτική 5: Δημιουργήστε επαγγελματικές συνεργασίες Epixirisi.gr
Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο ακατάδεκτοι ή απαθής είναι μερικοί ιδιοκτήτες καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος στην ιδέα ότι θα φιλοξενήσουν επαγγελματικά γεύματα ή εκδηλώσεις από επιχειρήσεις και οργανισμούς της ευρύτερης περιοχής. Παρ’ όλα αυτά, αν διαλέξετε την κατάλληλη επιχείρηση ή οργανισμό και προσφερθείτε για συνεργασία, θα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις πηγές τους για να διαφημίσετε την επιχείρησή σας και παράλληλα να επικεντρωθείτε στην αγορά – στόχο σας. Δημιουργήστε εκδηλώσεις όπου το φαγητό είναι ο πρωταγωνιστής.
Φροντίστε να μαζέψτε αρκετό φωτογραφικό υλικό από τις εκδηλώσεις όπου το φαγητό θα βρίσκετε στο πίσω μέρος αυτών των φωτογραφιών και προωθήστε τες στα τοπικά έντυπα αλλά και στον ηλεκτρονικό τύπο. Η συνεργασία σας με μία επιχείρηση ή ακόμα καλύτερα μ’ έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό σε πολλαπλά επίπεδα μπορεί να αποβεί πολύτιμη καθώς θα μπορέσετε να χρησιμοποιήσετε αποτελεσματικότερα τα ποσά που μπορείτε να διαθέσετε για την προώθηση του καταστήματός σας και να επιτύχετε καλύτερες αποδόσεις στο επενδυμένο κεφάλαιο για διαφήμιση.
Τακτική 6: Γευστικές δοκιμές Epixirisi.gr
Στην δεκαετία του ’80 είχε ξεχωρίσει το σλόγκαν τηλεοπτικής διαφήμισης προϊόντος καθημερινής χρήσης που έλεγε:
«Μία δοκιμή θα σας πείσει» Προεκτείνοντας αυτό το σλόγκαν στον κλάδο της εστίασης, θα λέγαμε πως η διαδικασία της γευστικής δοκιμής βοηθάει στο να εμπιστευτεί ο μέσος καταναλωτής τα φαγητά που προετοιμάζετε. Πρέπει λοιπόν να προσπαθήσετε «να βάλετε στα στόματα των πελατών σας» τα φαγητά που σερβίρετε βοηθώντας έτσι το κατάστημά σας να αποκτήσει αναγνωρισιμότητα.
Κάθε γεγονός, γιορτή ή εκδήλωση που προσελκύει τους καταναλωτές που αποτελούν την αγορά στόχο σας αποτελεί ευκαιρία για να κάνετε δειγματοδιανομή των προϊόντων σας.
Επιλέξτε τα 2-3 εδέσματα από τον κατάλογό σας που μπορούν εύκολα να μεταφερθούν, να προσφερθούν σε μικρές μερίδες – μπουκιές και μαζί με τους καλύτερους και τους πιο έμπιστους εργαζόμενους σας, προχωρήστε σε μία ποιοτική χωρίς κόστος διανομή τους σε επιλεγμένες εκδηλώσεις στην πόλη σας.
Τακτική 7: Στήστε εκδηλώσεις και φεστιβάλ φαγητού Epixirisi.gr
Η δημιουργία ενός φεστιβάλ φαγητού το οποίο θα μπορούσε να γινότανε κάποια στιγμή θεσμός με την ονομασία, για παράδειγμα, «Οι Γεύσεις της (βάλτε τον όνομα τη πόλης σας)» είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να τοποθετήσετε την επιχείρησή σας στο κέντρο του γαστρονομικού χάρτη της ευρύτερης περιοχής αυξάνοντας την φήμη του καταστήματός σας, προωθώντας το προσωπικό σας προφίλ αλλά και την επιχειρηματική σας προσπάθεια, δημιουργώντας ταυτόχρονα μία ισχυρή βάση αξιοπιστίας για το ευρύτερο καταναλωτικό κοινό.
Η διοργάνωση ενός φεστιβάλ φαγητού όσο μικρό η μεγάλο είναι αυτό, σας δίνει επίσης την ευκαιρία να προσελκύσετε ανθρώπους από διάφορους επαγγελματικούς κλάδους πολλαπλασιάζοντας τις πιθανότητές σας για δημιουργία επικερδών συνεργασιών.
Τακτική 8: Στήστε απλά προγράμματα μάρκετινγκ μεσα απο το Epixirisi.gr
Οι έρευνες δείχνουν ότι ένα μεγάλο ποσοστό των καταναλωτών γευματίζουν εκτός σπιτιού την ημέρα των γενεθλίων τους. Είναι όμως γεγονός ότι πολλά εστιατόρια δεν επενδύουν στις ανάγκες τις συγκεκριμένης αγοράς.
Οποιοδήποτε είδος εστίασης και εάν υπηρετείτε, δημιουργήστε λίστες με τους πελάτες σας, καταγράψτε την ημερομηνία γέννησής τους και ελέγχετε σε τακτά χρονικά διαστήματα για την ημέρα των γενεθλίων τους. Σε χρόνο που προηγείται της συγκεκριμένης ημέρας, τους στέλνετε μέσω φυσικού ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου επιστολή που τους προσκαλεί να περάσουν αυτή την ημέρα στο κατάστημά σας περικλείοντας μία συγκεκριμένη προσφορά σαν δώρο από την επιχείρηση αλλά και σαν ανταμοιβή της εμπιστοσύνης που σας δείχνουν σαν μέρος της πελατειακής σας βάσης.
Επιλέξτε μία ημέρα της εβδομάδας που δεν είναι τόσο δυνατή όσο αφορά την επισκεψιμότητά της π.χ. την Τρίτη.
Οι πελάτες σας θα έχουν την πιθανότητα την συγκεκριμένη ημέρα, σε ποσοστό της τάξεως του 50% να πληρώσει ολόκληρη την αξία του γεύμα τους η επιχείρηση. Κάντε κλήρωση για τον τυχερό που θα είναι αποδέκτης της προσφοράς.
Παρόμοιες ενέργειες προκαλούν τους πελάτες σας περισσότερο από οποιεσδήποτε άλλες αντίστοιχες ενώ τους βλέπουμε να καταναλώνουνε περισσότερα είδη ανά απόδειξη απ’ ότι συνήθως κι αυτό γιατί υπάρχει το ενδεχόμενο να μην πληρώσουν την αξία των φαγητών που θα καταναλώσουν.
Μοιράστε κάρτες που έχουν αποτυπωμένο έναν πίνακα με 5 γραμμές και 5 στήλες.
Μέσα σε κάθε κουτί σημειώστε ένα διαφορετικό είδος από τον κατάλογό σας. Οι επισκέπτες του μαγαζιού σας που θα συμμετάσχουν στην ενέργεια υποχρεούνται μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα π.χ. 60 ημερών να καταναλώσουν τα είδη σε μία οποιαδήποτε κατεύθυνση του πίνακα. ¨Όταν θα καταφέρουν να καταναλώσουν τα 5 είδη, λαμβάνουν ένα καλάθι σε συσκευασία δώρου με διάφορα προϊόντα διατροφής ή οτιδήποτε άλλο κρίνετε εσείς κατάλληλο σαν επιβράβευση και πάλι, της τακτικής επίσκεψης τους στο κατάστημά σας.
Αυτά είναι τρία από τα απίστευτα αριθμού προγράμματα που μπορούν να προκύψουν χρησιμοποιώντας ελάχιστα χρήματα για να τα υλοποιήσετε. Χρησιμοποιήστε την φαντασία σας, συνεργαστείτε με κάποιο δημιουργικό γραφείο και…καλή σας επιτυχία!
Τακτική 9: Προωθείστε το κατάστημά σας σ’ αυτούς που τρώνε στο σπίτι ή στην εργασία νεσα απο το Epixirisi.gr
Υπάρχουν εργαζόμενοι και επαγγελματίες που δεν έχουν την δυνατότητα ν’ αφήσουν την εργασία τους για να κάνουν διάλειμμα για ξεκούραση κατά το οποίο θα μπορούν να ικανοποιήσουν την ανάγκη τους για τροφή ή οικογένειες που θέλουν να γευματίζουν στο σπίτι όλοι μαζί αλλά δεν έχουν τον χρόνο για να προετοιμάσουν το φαγητό τους. Σαν αποτέλεσμα αυτής της τάσης του σύγχρονου τρόπου ζωής, οι χώροι εστίασης θα πρέπει να δημιουργήσουν και να επικοινωνήσουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες σε αυτές τις ομάδες του πληθυσμού όπως είναι το contract delivery, το party catering και άλλων παρόμοιων ποιοτικών και χρονικά εύστοχων επιλογών.
Τακτική 10: Δημιουργήστε μία επιχείρηση με προσωπικότητα
Αν θέλαμε να ρωτήσουμε τους καταναλωτές πως θα περιέγραφαν με λίγες λέξεις τα καταστήματα που προτιμούν να γευματίζουν αυτές μπορεί να ήταν «αποφυγή από την πραγματικότητα», «χαλάρωση», «διασκεδαστικό» και πολλές άλλες.
Καθώς όλο και περισσότεροι επισκέπτες χώρων εστίασης αντιμετωπίζουν την έξοδο για φαγητό σαν μία ολοκληρωμένη μορφή διασκέδασης, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προσφέρουν στους πελάτες τους ένα σύνολο από εμπειρίες που συνθέτουν το όνομα και την φιλοσοφία του χώρου που επισκέπτονται, σίγουρα πολλά περισσότερα από ένα πιάτο φαγητό. Ασχοληθείτε με τον χαρακτήρα και την προσωπικότητά που αποπνέει το κατάστημά σας και χτίστε με αυτόν τον τρόπο ένα όνομα στην ευρύτερη αγορά που θα εμπιστεύονται οι πελάτες – στόχος σας για πολλά χρόνια ακόμα.
Έχοντας να αντιμετωπίσετε ολοένα και περισσότερο αυξανόμενο ανταγωνισμό θα πρέπει να διαφοροποιηθείτε και να δημιουργήστε συναισθήματα ενθουσιασμού όσο αφορά την εμπειρία που βιώνει ο μέσος πελάτης στον χώρο σας δυναμώνοντας έτσι την θέση σας στην αγορά.
Οι μη παραδοσιακές τακτικές του μάρκετινγκ και των δημοσίων σχέσεων που περιγράψαμε πιο πάνω μπορούν να είναι αποτελεσματικές μόνο όταν είναι προσαρμοσμένες στην φιλοσοφία που χαρακτηρίζει το εστιατόριό σας και μόνο όταν υλοποιούνται μέσα στο κατάστημά σας και απευθύνονται στην τοπική αγορά.
Οι ευκαιρίες συνεχίζουν να υφίστανται, το μόνο που έχετε να κάνετε είναι αν τις παρατηρήσετε από το σωστό πρίσμα.